Wednesday, May 13, 2015

Macam mana nak tambah pendapatan???

Assalamualaikum dah lama rasanya tak menaip disini..
Alhamdulillah di beri peluang dalam kehidupan ini.. tahun 2015 banyak cabaran kita lalui sedar tak sedar kita dah masuk pertengahan tahun 2015.

Saya nak share Tips kewangan pada anda semua. Ini disebabkan kadar ekonomi begitu baik sekali.
So macam mana nk tambah pendapatan kita apabila kos hidup meningkat??? Macam mana ya?? saya dulu selalu fikir mcm mana bagai mana? ok disini ada beberapa TIPS.

Tips Pertama:
1. Jimatkan Bill Air di rumah anda. Kurangkan aktiviti menonton TV dan lebihkan aktivi membaca. Macam biasa dengar je kan. Tapi hakikatnya memang benar dapat jimat banyak daripada aktiviti tersebut.

2. Kurangkan makan di luar dan bawa bekal ke tempat kerja anda. Jimat banyak tau.. Aktiviti ni boleh di lakukan seminggu 3x.. Takkan lakan nk tahan diri lama2 daripada makan kat luar. ada waktunya tapi kita boleh selang selikan.

3. Bawa air minirel daripada rumah elakkan beli di kedai seven E atau stesion minyak. Sebab kedai tersebut caj mahal daripada kedai biasa.

4. Tambahkan pendapatan dengan membuat jualan online. Saya sendiri pun melakukan bisness online memang terbukti. walaupun keuntungan RM5-RM10 tapi sangat-sangat membantu dalam mendapatkan pendapatan tambahan. Cuba kira RM5x20 pembeli =RM100 wah banyak kan.. extra duit tu kita boleh simpan.

Saya sendiri pun melakukannya dengan Menjual ACAR REBUNG MADU LARISS.. saya jual produk maknan sebab orang kita tak berkira bab makan. Satu lagi rakyat malaysia suka maknan yang sedap.
ACAR REBUNG MADU LARISS

Jika Anda Berminat nak Jadi Agen boleh Wassap saya 012 5132553 syud



TIPS AKHIR SEKALI BOLEH AMALKAN ZIKIR INI

InsyaAllah Allah sebaik baik pemberi rezeki


No comments:

Post a Comment